Sufi Murid 2013 - Uczniowie Nowicjusze
Bayat to ceremonia inicjacyjna przyjęcia nowicjusza do ścieżki duchowej drogi mistyków wschodnich, inicjacja do zakonu sufi. Zwykle raz lub dwa razy w roku, często w rocznice URS wielkich znanych mistrzów sufickich przeszłości celebrowane są sufickie inicjacje dla nowicjuszy. Bajat, bayat to głęboka, pełna znaczenie duchowa inicjacja, błogosławieństwo przyjęcia ucznia sufickiego przez mistrza zakonu sufickiego. Sufi stosują bayat, rodzaj inicjacji, który jest opisany w Koranie 48:10 "Zaprawdę, ci, którzy składają tobie przysięgę wierności, przysięgają Bogu! Ręka Boga jest położona na ich rękach. A ten, kto złamie przysięgę, złamie ją przeciw sobie samemu. A ten, kto wypełnił zobowiązanie wobec Boga, ten otrzyma od Niego nagrodę ogromną".
Taniec Derwiszy |
Bajat to Przymierze z Bogiem i linią sukcesji Świętych Mistrzów Duchowych, pakt duchowy i ryt inicjacyjny na Ścieżce Sufi (Tarika). Ten pakt, przymierze, zawiera się w istocie pomiędzy Allah Bogiem, Absolutem, a Jego służebnikiem i wielbicielem, łączy i unifikuje ucznia (murid) z jego przewodnikiem (murszid) oraz Allah Bogiem. Podczas Bajat (Bayat) istnieje święty moment w którym duchowa energia (Baraka, Światło Boże) duchowego łańcucha (silsila) przechodzi od murszida do murida. Umożliwia to muridowi bezpieczną duchową podróż pod ochroną Boskiej Ochrony i Łaski i z Boską Pomocą przeciwko siłom zła, ciemności i mroku.
Prorok i Sufi Muhammad stworzył tę ceremonię kiedy pozwalał swoim kompanom brać swoją rękę i przysięgać wierność i miłość wobec Allah Boga i jego Posłańca. Składanie przysięgi jest więc inicjacją w większości zakonów i bractw sufickich. Nowi derwisze otrzymują błogosławieństwa i obietnice duchowej ochrony na całej ścieżce życia. Bayat jest także akceptacją danego szejka czy murszida jako swojego przewodnika duchowego. Porzucenie mistrza przewodnika jest równoznaczne z duchowym i moralnym upadkiem, z porzuceniem Boga i Proroka.
Mistrz Sufi Ofiel Chishty jak co roku, przyjął kilkoro nowych uczniów (murid) oraz uczennic (murida) w czasie kilkudniowego intensywnego programu sufickiego we wrześniu 2013 roku w Polsce. W godzinach rannych 22 września 2013 po licznych praktykach oraz wspaniałych świętych tańcach, nowi adepci sufickiej ścieżki duchowego rozwoju otrzymali długo oczekiwany Sufi Bayat – duchowe inicjacje w Bractwie Sufi.
Mistrzowie suficcy dobrze przygotowują swoich kandydatów do ścieżki uczniostwa, a trzeba nie tylko dobrze oswoić się z praktykami takimi jak wasify (łosify), dhikry czy rozliczne kontemplacje, ale także trzeba opanować pięknie podstawy sufickiego tańca derwiszów. Seminarium sufickie było wspaniale zorganizowane w uroczym górskim domu wczasowym, tym razem w Republice Czeskiej, w miłej atmosferze gospodarzy przyjaznych dla medytacji, śpiewów i tańców. Pięć dni minęło na intensywnej praktyce, pogłębianiu wiedzy metafizycznej i filozoficznej, także na codziennych czynnościach jak przygotowywanie wspólnych posiłków.
Sufickie tańce derwiszów w tradycyjnych kręgach zbudowały podniosłą atmosferę tego spotkania, podobnie jak wykłady o siedmiu wioskach mistycznej drogi czy nauki o ezoterycznej budowie człowieka według sufich, w tym o duszy niższej, zwierzęcej (bashar) oraz o duszy anielskiej (malakuti) oraz o nafs czyli ego, jaźni, która przechodzi przez stacje transformacji i przemienienia w swej podróży do Boga (Allah, Elohim).
Czas w dobrym okresie jesiennej równonocy, kojarzonej z budowaniem wznioślejszej perspektywy ludzkiego istnienia, z budowaniem zrównoważonego ciała anielskiego minął szybko ale i twórczo, dając wszystkim bardzo dużo nowej inspiracji na duchowej drodze sufickiego ezoteryzmu (tariqa) i objawienia (marefa) oraz pracy z sufickimi aniołami czy żywiołami.
Pir-ul-Mulkh Ofiel Chishty |
Wiele osób już czeka z niecierpliwością na następne czterodniowe seminarium, które, co już wiadomo, odbędzie się w końcu czerwca 2014 roku, także w okresie długiego weekendu Bożego Ciała. A do tego czasu krótsze zajęcia z naukami i praktyką suficką w formie seminariów w soboty-niedziele, zarówno dla kandydatów i sympatyków zainteresowanych sufizmem jak i dla murid – uczniów poważnie praktykujących suficką drogę rozwoju.
Baraka to duchowe błogosławieństwo, wszelkie dobro udzielone przez Alla'h Boga, zwłaszcza takie, które zwiększa subtelną, dobroczynną energię, płynącą przez ludzi i miejsca, i która najsilniejsza jest w człowieku. Im bardziej oczyszczony jest człowiek, tym większy przepływ baraki. Potężną i cudotwórczą barakę można doświadczyć w miejscach świętych, sztuce i u świętych osób. Są one teofanią objawiającej się i manifestującej Boskości tu na ziemi.
Allah Bóg, Alla'h to najwyższe imię Boga Absolutu, hebrajskie Elohim z Biblii. Allah Bóg, Absolut, jest najgłębszą rzeczywistością i znaczeniem wszystkiego, co jest przejawione i nie przejawione. Dla Sufich Allah Bóg, Absolut, jest również Samą Boską Esencją, której Sufi stara się doświadczyć i ku której się zwraca i dąży w kontemplacji.
Hu Alla'h!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz