poniedziałek, 24 czerwca 2019

Boski Atrybut Imienia al-Haleem

WAZIFA: Boski atrybut i właściwość Imienia Al-Haleem


Imię al-Halīm (pisane także jako al-Haleem lub al-Haliim) jest jednym z Najświętszych Imion Boga w Świętym Piśmie islamu, Koranie, gdzie występuje przynajmniej 11 razy w różnych wersetach i surach, a w odmianach gramatycznych nawet 26 razy.

Al-Haleem, al-haliim (arab. الحليم) jest jednym z atrybutów, właściwości czy imion Allah Boga, Absolutu. Jest to część tradycyjnych 99 Imion Boga, atrybutów boskości i uduchowienia w mistyce i gnozie, przez które wielkie sufickie nurty duchowości wschodniej postrzegają Boga, Absolut, i które tradycyjnie są utrzymywane, jak opisano w Świętym Koranie i Sunnie, a także w wielu aramejskich, arabskich, perskich czy urdyjskich pismach duchowych i mistycznych.

Wyrozumiały, cierpliwy, przebaczający, delikatny, łagodny, samoopanowany, pobłażliwy, nieskory do gniewu

Haleem pochodzi z rdzenia tematycznego „hilm”, który ma następujące klasyczne arabskie konotacje: być wyrozumiałym, rozumnym, łagodnym, czułym, delikatnym, cierpliwym; być przebaczającym, subtelnym, rozmyślnym, pobłażliwym; być opanowanym, nie pochopnym; być spokojnym, pogodnym; być zdolnym zarządzać swoim temperamentem; być zdolnym okazywać umiar; być wolnym od gniewu, złości i nienawiści. Posiadanie właściwości „hilm” może być rozumiane jako mądrość i przewidywanie, które pozwala osobie kontrolować swój gniew, złość, agresję. Hilm to inteligencja, która, zdaniem mistyków i proroków, pozwala osobie kontrolować swój gniew i złości, nawet jeśli ich gniew czy złość a uzasadniony sytuacją. Atrybut Absolutu al-Haleem pozwala kiedy jesteś słusznie zły, kontrolować to i nie manifestować agresji ani ataków furii czy zdenerwowania.

Osoba posiadająca atrybut boskiej właściwości Al-Haleem jest Taką, która ma następujące cechy: Wiedza (wiedzieć, co się stało); Mądrość (aby kontrolować to, co sprawia, że jesteś zły czy zdenerwowany); przekonanie, że musisz być sprawiedliwie zły (tylko głupiec gniewa się bez powodu); i wreszcie przekonanie, że osoba, która jest wściekła słusznie, może zemścić się na tobie, ale nie musi.

W swojej książce „Al-Maqsad Al-Asna fi Sharah Asma „Allahu al-Husna” (znany także jako najlepszy sposób na wyjaśnienie pięknych imion Allaha), Wielki Sufi i Imam Al Ghazali tłumaczy Al Haleem jako „Nieprzepuszczalny i cierpiący”. Stwierdza, że Al Haleem jest „Tym, który świadczy o nieposłuszeństwie nieposłusznego, który widzi naruszenie nakazu („ amr”). Ale gniew nie budzi go, a wściekłość go nie chwyta. On nie jest tym, który jest pod wpływem pośpiechu i lekkomyślności podjęcia szybkiej zemsty, mimo że ma nieograniczoną moc, by to zrobić. ” Następnie cytuje werset 35:45 z Koranu: „A gdyby Allah ukarał ludzi za to, co robią, nie zostawiłby tego na plecach (powierzchni ziemi) żadnego stworzenia ...”


Mistrz duchowości i mistyki sufickiej Ibn al-Qayyim powiedział w al-Nooniyyah: „On jest Przebaczającym i nie przyspiesza kary dla Swojego niewolnika (dając mu wytchnienie), aby ten mógł odpokutować za swój grzech”.

Suficki Mistrz Duchowy Al-Sa'di powiedział w swoim Tafseer: „Al-Haleem jest Tym, który nieustannie udziela błogosławieństw, zarówno widocznych, jak i ukrytych, Jego stworzeniu, nawet jeśli są Mu nieposłuszni i popełniają wiele błędów. On przebacza i nie daje grzesznikom kary, na jaką zasługują; Zachęca ich do pokuty i daje im czas na zwrócenie się do Niego ”.

Boski atrybut Al-Haleem jest widziany w różnych ajatach (wersetach) w Świętym Koranie. Na przykład Sura 2: 235, 2: 263, 4:12, 5: 101, 17:44, 22:59, 33:51, 35:41, 64:17. Al-Haleem jest zazwyczaj połączony z różnymi innymi atrybutami, cechami i właściwościami mistycznymi czyli  Imionami Allah Boga, Absolutu, w Świętym Koranie.

Na przykład jest połączony z atrybutem właściwości Al-Ghafūr, po arabsku: الغفور (Najbardziej Przebaczający), a niektórzy powiedzieli, że to powiązanie oznacza, że ​​nie tylko przeocza nasze działania i nie gniewa się, ale wybacza i przykrywa ich i chroni przed ich skutkami. Dzieje się tak, ponieważ mówi się, że Al-Ghaffoor pochodzi z czasownika ghafara (غَفَرَ), co także oznacza zakrycie, zasłonięcie.

Atrybut Al-Haleem jest również łączony w Świętym Koranie z boskim imieniem Al-'Aleem pisanym także al-ʿAlīm (Wszechwiedzący, Znawca), co niektórzy twierdzą, że pomimo Jego wiedzy o naszych działaniach, wciąż kontroluje Swój gniew, chociaż zasługujemy na to, by pokazać Jego gniew.

Kolejne powiązanie Al-Haleem jest z Jego Imieniem Al-Ghani (al-Ghaniy) pisanym take jako al-Ghanee lub al-Ghanī (Samowystarczalny, Bogaty ponad wszelką potrzebę). Niektórzy twierdzą, że to parowanie oznacza, że ​​On (Bóg) nie potrzebuje niczego od nas, a jednak wciąż nam przebacza za nasze błędy i grzechy. To pokazuje jego atrybuty łagodności, delikatności i subtelności. Można argumentować, że gdy sędzia lub funkcjonariusz policji wypuszcza osobę z haka z przestępstwem; może wybrali tę akcję z powodu pewnych korzyści dla nich. Allah, Bóg Najwyższy, w żaden sposób nie korzysta z żadnego kształtu jego postaci. Prorok Musa (Mojżesz) może to doskonale zrozumieć w swoim oświadczeniu w wersecie 14: 8 w Świętym Koranie: „Jeśli miałbyś być niewdzięczny, ty i wszyscy na Ziemi, Bóg jest bogaty ponad potrzebę, chwalebny”.

Kolejne powiązanie jest z Bożym Imieniem i właściwością ash-Shakur pisaną także jako ash-Shakoor lub ash-Shakūr lub w spolszczeniu jako Asz-Szakur z długim uuu na końcu: Uznanie, Docenienie; Wdzięczność, Wdzięczny. To powiązanie może oznaczać, że nie tylko pewne grzechy wierzących zostaną przeoczone czy odpuszczone, ale zostaną nagrodzeni więcej, niż na to zasługują.

Jeśli chodzi o al-Haleem w Hadisach, opowiadali o tym (al-Haleem) Imam Ahmad, Imam Bukhari i Imam Muslim, pod autorytetem Ibn Abbasa, że Święty Prorok Muhammad zachęcał do powiedzenia takiej prośby w czasie cierpienia: „La ilaha illa 'llah ul-Azim ul-Halim. La ilaha illa 'llahu Rabb ul-'Arsh il-'Azim. La ilaha illa 'llahu Rabb us-samawati, wa Rabb ul-ardi, wa Rabb ul-'Arsh il-Karim. (Nikt nie ma prawa być czczony, jak tylko Allah Nieporównywalnie Wielki, Współczujący. Nikt nie ma prawa być czczony, jak tylko Allah, Pan Potężnego Tronu, nikt nie ma prawa być czczony, oprócz Boga, Pana niebios, Pana ziemi i Pana Czcigodnego Tronu."

al-Haleem - al-Haliim - al-Halīm

Imam al-Tabarani opowiadał także o autorytecie Ali ibn Abi Taliba, że Święty Prorok Muhammad nauczył go wypowiadać następujące słowa w czasach strachu: „La illaha illa 'llah al-Haleem al-Kareem, Subhan'Allah wa tabarak Allah rabb al-Arsh al-'Azeem, wal Hamdulilahi Rabb al-'Alameen” (Nie ma bóstwa poza Bogiem, Przebaczającym i Obfitym. Chwała niech będzie Bogu, a Błogosławiony Bóg, Pan (Rabb) Potężnego Tronu i wszelka chwała Bogu, Panu wszystkich światów).

Atrybut al-Haleem jest trzydziestym drugim z tradycyjnej listy Pięknych Boskich Imion Allah Boga, „Al-Haleem” (Najbardziej Przebaczający i Wyrozumiały). Powszechnie wiadomo, że niektórych pięknych Boskich Imion Allah Boga nie można przypisać praktycznie żadnemu z Jego ludzkich wielbicieli i służebników, w tym Imion takich jak „Al-Khaliq” (Stwórca), podczas gdy inne, takie jak „Ar-Raheem” (Miłosierny), „Al-Haleem” (Wyrozumiały, Delikatny) i „Al-Afou” czy "Al-Afuw) (Wybaczający, Odpuszczający), można przypisać ludziom oraz aniołom. Zadziwiające jest, że Wysłannik Allaha (Pokój z Nim) potwierdza, że: „Wyrozumiałość jest najlepszą z manier”. Mówi się też: „Przebaczająca osoba jest prawie Prorokiem”.

Korzyści z czytania i recytowania: Jeśli ten Ism, to Imię jest napisane na papierze, nasączone wodą, a następnie tą samą wodą pokropimy coś lub wcieramy w coś, wtedy jakość „Barakah” zostanie przekazana takiej rzeczy i będzie ona zabezpieczona przed wszystkimi nieszczęścia. Wielka jest moc ochronna al-Haleem. Wyrecytuj al-Haleem 88 razy dziennie, aby złagodzić gniew, zredukować złość.

Napisz Yaa Haleem na kartce papieru (po arabsku lub persku, urdu) i umieść papier w dowolnym miejscu, aby chronić miejsce przed uszkodzeniem, zranieniem, krzywdą. Recytuj Yaa Haleem na jabłko i daj małżonkowi, który wypadł z miłości, aby przywrócić uczucie. Odmawiajcie nad wodą dla roślin, aby uzyskać lepszy wzrost plonów.

Kontemplując sposób, w jaki Allah Bóg, Absolut, radzi sobie z przebaczeniem jednostki, podstawowa definicja każdego z tych słów bardzo pomaga. Ogólnie rzecz biorąc, jednostka ma grzechy, o których jest świadoma, i grzechy, których nie jest świadoma. Atrybut al-Haleem wyjaśnia, że oznacza to, że Allah Bóg jest wyrozumiały i łagodny, gdzie daje indywidualne wytchnienie lub czas, aby prosić Go o przebaczenie. Bóg nie spieszy się aby karać jednostki za ich grzechy (każdy za swoje własne grzechy doznaje kary). Czasami nawet pomija grzechy z powodu duchowego atrybutu al-Haleem. Al-Ghaffur został opisany jako oznaczający, że Allah Bóg jest „Najbardziej Przebaczający”. Wybacza konkretny grzech, bez względu na to, jak duży może być, jeśli uzna, że jest to z korzyścią dla grzesznika, który daje nadzieję na swoją poprawę. Jeśli osoba powróci do tego samego robienia tego samego grzechu, Allah jest Al-Ghaffar, Bardzo Przebaczający. Al-Ghaffar daje do zrozumienia, że ​​Allah Bóg stale i powtarzalnie przebacza jednostce za jej grzechy. Jeśli jednostka powróci do Allah Boga i poprosi o pokutę (ekspiację i zadośćuczynienie), może zostać przyjęta z powodu boskiego atrybutu jakim jest bycie Tawwabem, Akceptantem Skruchy, Tym kto przyjmuje skruchę i zadośćuczynienie. Kiedy Allah Bóg zaakceptuje skruchę jednostki poprzez Jego Nieskończone Miłosierdzie, może całkowicie wymazać grzech (a nawet jego skutki) z powodu Jego Atrybutu, al-'Affuw. Jest wtedy tak, jakby w ogóle nie było grzechu wcześniej popełnionego. Ponieważ człowiek nie jest doskonały, wielokrotnie grzeszy i prosi o przebaczenie i szuka pokuty, więc cykl przebaczenia może powtórzyć się od Allah Boga, aczkolwiek, nie od wszystkich pokuta zostaje przyjęta przez Boga. Człowiek musi spełnić wyraźne oznaki poprawy, a jego czyny zadowalające Allah Boga muszą przeważać jego grzechy.

Zwyczajne Halim lub Haleem (arab. حليم) to arabskie męskie imię, które oznacza łagodny, wyrozumiały, łagodny, cierpliwy, rozumiejący, pobłażliwy, wolny od gniewu, „to, co nazywamy cywilizowanym człowiekiem”. Typowa arabska forma imienia męskiego "Abdul Halim" oznacza sługę Bożego, jak to opisano, a nosiciele tego imienia są wymieniani jako uosobienia łagodności, cierpliwości i wyrozumiałości. Halim jest również używany jako skrócona wersja Abdul Halim lub niezależnie, jako imię własne nadane mężczyźnie. Halim używane jest również jako nazwisko.

Podsumowanie 


Al-Halīm (al-Haleem)

Najgłębsze, najbardziej miłe i łagodne, spokojne życie.

Ten, który jest miły, łaskawy i spokojny we wszystkich sytuacjach.

Ten, który jest spokojny i rozmyślny, nigdy nie pochopny, nawet ze zbuntowanymi i niesprawiedliwymi.

Ten, którego sposób jest łagodny i delikatny.

Ten, który daje nam możliwość i sytuacje, aby nauczyć się być miłym, łaskawym i cierpliwym.

Imię pochodzi z korzenia rdzenia semickiego H-L-M (Ha-Lam-Mim; haa-laam-meem), który ma następujące klasyczne arabskie konotacje:

+ być wyrozumiałym, łagodnym, miłym, spokojnym;
+ być przebaczającym, łagodnym, rozmyślnym;
+ być rozleniwionym, nie pochopnym;
+ być spokojnym, pogodnym;
+ zarządzać swoim temperamentem;
+ wykazywać umiar;

Imię to w odniesieniu do Boga jest używana w Koranie (Qur'ān). Na przykład patrz 22:59

Nazwy powiązane:

Halīm to cierpliwość, która rodzi się z głębokiego spokoju, łagodności, spokojnego rozmyślania.

Sabūr to cierpliwość, która rodzi się z powściągliwości, ze znoszenia czegoś lub kogoś bez narzekania i skarżenia się.

Inwokacja Wazify: Yaa Haleemu! (88 razy)

Yaa Haleemu! Yaa Allaah! 

Połączenia (Diady): 

al-Haleem al-Ghafoor

al-Haleem al-'Aleem

al-Haleem al-Ghani

al-Haleem ash-Shakoor (asz-Szakur, ash-Shakūr)

Konfirmacja, afirmacja, utwierdzanie imienia: al-Haleem, Allah al-Haleem.

Przypomnienie: O głębsze szczegóły wspomnianej tutaj praktyki wazify al-Haleem, w tym o dokładną wymowę i recytację prosimy Nauczyciela (Murszid, Szajch) od którego otrzymaliśmy inicjacyjny przekaz suficki w Zakonie Sufi lub przedstawiciela Pira w danym kraju czy regionie.

Listę tradycyjnych wazif (prac, praktyk) sufickich znajdziesz w artykule na podstronie: 


https://zakon-sufi.blogspot.com/p/allah-bog.html



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz